+421 (0)944 600 347

Blog

20
Dec

Tipy pre váš web na získanie potenciálnych zákazníkov

Čo spôsobuje konverzie na webovej stránke? Odpoveď je jednoduchá, ak máte na pamäti pár kľúčových prvkov:

Všetky tieto prvky spolu vytvárajú vynikajúcu užívateľskú skúsenosť, ktorá pomáha maximalizovať návštevnosť a získanie potenciálnych zákazníkov.

Hoci sú všetky vyššie spomenuté prvky dôležité, obsah webovej stránky je to, čo ponúkne užívateľom informácie, ktoré hľadajú a pritiahne potenciálnych zákazníkov, akonáhle je užívateľ na vašom webe.

Či už ste správcom obchodného majetku alebo vlastníte lokálnu tlačiarenskú spoločnosť, existuje niekoľko základných obsahových prvkov, ktoré sa vzťahujú na všetky webové stránky, ktoré dúfajú v získanie nových zákazníkov.

Osem obsahových princípov pre každý web

1. Výzvy na akciu (call-to-actions)

Boli by ste prekvapený, keby ste vedeli koľko webových stránok neobsahuje tento prvok. Čím menej tlačidiel musí užívateľ kliknúť na vykonanie akcie, tým pravdepodobnejšie je, že to urobí.

Tým, že budete mať na stránke relevantné tlačidlá s výzvou na vykonanie akcie, sa zvyšuje vaša šanca, že užívateľ vykoná akciu, ktorú od neho chcete. Príkladmi niektorých výziev sú ‘Registrujte sa,’ ‘Objednaj’ alebo ‘Napíšte nám’. Dôkladné vytvorenie a umiestnenie takýchto “call to actions” na vašej webovej stránke zvýši “online leads”, keďže usmernia užívateľov tým správnym smerom.

2. Referencie alebo odporúčania

Preukážte svoju dôveryhodnosť prostredníctvom referencií. Používatelia skôr dôverujú a využívajú spoločnosť s výbornými referenciami.

Podobne, aj poukázanie na akúkoľvek akreditáciu, priemyselnú kvalifikáciu alebo obchodné ocenenie, ktoré vlastníte, je ďalším skvelým spôsobom, ako si budovať dôveru. Príkladom môže byť certifikácia ISO.

3. Štúdie alebo portfólio

Užívatelia chcú často vidieť ukážky vašej predchádzajúcej práce, predtým, než sa rozhodnú využiť svoje služby. Prípadové štúdie umožňujú spoločnostiam, aby sústredene predviedli svoje najlepšie práce potenciálnym novým klientom. Prípadové štúdie sú najúčinnejšie vtedy, keď zahŕňajú aj kvalitné fotografie a podrobný text.

4. Cena

Najčastejšie chcú používatelia vedieť len jednu vec – cenu! Ak neuvádzate žiadne ceny, užívatelia radšej navštívia webovú stránku konkurenta, kde budú mať možnosť si ihneď zistiť cenu.

Pre niektoré spoločnosti však môže byť ťažké zobraziť náklady, a to najmä vtedy, ak poskytujete zákazkové služby. Medzi riešenia by mohlo patriť vymenovanie cien “od” alebo zdôraznenie, že poskytujete rýchle cenové ponuky. Na internete, používatelia chcú vidieť cenu a chcú to hneď.

5. Vylepšené kontaktné údaje

Ak chcete pritiahnuť viac zákazníkov, kontaktné údaje sú nevyhnutné. Tak ako na vašu kontaktnú stránku, by ste mali pravdepodobne zvážiť pridanie kontaktných údajov do hlavičky a pätičky webovej stránky, aby ich používatelia mohli nájsť na každej stránke. Na niektorých stránkach ich môžete dokonca pridať do textu, napríklad na konci príspevku v novinkách.

6. Kvalitné fotografie & grafika

Všetci sme videli webové stránky, ktoré sa hemžia zakúpenými fotografiami a často využívanými ikonami. Kedykoľvek je to možné, skúste použiť skutočné fotografie z vášho podnikania a vašich produktov / služieb. Tie pridajú vašej webovej stránke na hodnote a pomôžu vykresliť vašu spoločnosť ako skutočný podnik.

7. Informácie o vašej spoločnosti

Nepretržitou témou v týchto tipoch pre obsah je dôveryhodnosť. Internet je miesto, kde môžu podniky ľahko zamaskovať to, kým v skutočnosti sú. K odlíšeniu sa od konkurencie by vám mohlo pomôcť to, ak by ste mali pútavú sekciu ‘O nás’, ktorá poskytuje užívateľom informácie o tom, kto ste a čo robíte. Užívatelia si skôr vyberú firmu, o ktorej majú pocit, že jej môžu dôverovať. Poskytnutie informácií o vašej spoločnosti a tíme, je tým najlepším spôsobom, ako to urobiť.

Info, ktoré treba zahrnúť do sekcie ‘O nás’:

  • Ako dlho už pôsobí vaša spoločnosť
  • Aké význačné ocenenia ste získali
  • Kde spoločnosť sídli
  • Profily vášho tímu alebo výkonnej rady

8. Jedinečný predajný prvok

Niekoľkými kliknutiami môže užívateľ ľahko nájsť web konkurenta. Je preto dôležité propagovať jedinečný predajný prvok vašej firmy, naprieč celou webovou stránkou, aby ste dali užívateľovi na vedomie, prečo by mal využiť služby vašej spoločnosti, a nie inej. Pokúste sa vyjadriť v čom je vaša firma alebo produkt/služba odlišná od vašej konkurencie, a to aj priamo prostredníctvom nápaditých nadpisov a ikon, aby ste užívateľom okamžite vykreslili tieto kľúčové myšlienky. Ihneď to používateľov upúta a možno ich to udrží na vašej webovej stránke dlhšie.

Pri plánovaní nového webu alebo aktualizovaní existujúcej webovej stránky, majte vždy na mysli užívateľa. Poskytnutie obsahu, ktorý dodáva užívateľom kvalitné informácie, pomôže vybudovať dôveru vo vašu spoločnosť a môže skutočne zvýšiť mieru konverzie na vašej webovej stránke.

27
May

Budovanie značky online

Prečo sa svetové spoločnosti rozhodujú pre budovanie svojej značky na internete?

Malé spoločnosti môžu na každom kroku počúvať radu, že svoju značku by si mali začať budovať online. Budovanie povedomia o vašej značke neznamená len nechať ľudí zoznámiť sa s vašou spoločnosťou, ale zahrňujeme sem tiež definíciu vašej spoločnosti, ktorá ju efektívne odlíši od konkurencie.

Ak máte malú spoločnosť, určite by ste mali začať budovať svoju značku online. Dokonca i tie najväčšie spoločnosti to tak robia. Uvedieme niekoľko príkladov, prečo to tak je:

  1. Pomôže vám to osloviť zákazníkov po celom svete. Pre veľké spoločnosti je hlavnou výhodou internetu, že sa pomocou neho môžu spojiť s kýmkoľvek, kdekoľvek na svete. Internet nie je obmedzený tak, ako napríklad regionálna televízia alebo noviny. Čo i len jediná online kampaň môže mať vplyv po celom svete.
  1. Je to príležitosť, ako sa angažovať osobnejším spôsobom. Jedným z hlavných problémov veľkých spoločností je, že ľudia ich často vnímajú ako beztvárne korporácie, ktorých jediným účelom je zisk. Avšak, podpora podnikania online spôsobom môže zákazníkom dodať osobnejší pocit a vaša značka razom získa „ľudskú tvár“, s ktorou sa vaši potenciálni zákazníci budú môcť stotožniť.

Tento osobnejší prístup sa výrazne uľahčil s nástupom sociálnych sietí, ako napríklad Facebook, Google+, a Twitter. Tieto spoločnosti veľmi ľahko dokážu identifikovať, čo najviac trápi ich zákazníkov a následne sú ihneď schopné odpovedať na ich otázky. Preto i veľké spoločnosti môžu svojim zákazníkom poskytnúť práve tú prívetivosť malých firiem, ktorá je pre zákazníkov tak veľmi atraktívna.

  1. Nízke náklady. Veľké spoločnosti, i napriek ich rozsahu a rozpočtu, nechcú míňať príliš veľa peňazí. Na vrchole sú práve preto, lebo ich výdavky sú omnoho nižšie ako ich príjmy.

Toto je jedna z najčarovnejších vecí v rámci budovania značky online. Nestojí to skoro nič a navyše návratnosť investícií je priam neskutočná. Vytvorenie webovej stránky a jej seo optimalizácia je omnoho lacnejšie riešenie než púšťanie sa do národných alebo celosvetových televíznych reklamných kampaní. A čo viac, samotní zákazníci môžu v tomto ohľade pôsobiť ako marketingoví pracovníci, ktorí šíria vaše dobré meno z vlastného presvedčenia a zadarmo.

  1. Výsledky sú konkrétnejšie a okamžité. Keď sa veľké spoločnosti pustia do budovania značky, znateľné výsledky sa môžu dostaviť až o niekoľko mesiacov. Avšak ani vtedy nie sú tieto výsledky veľmi konkrétne. Je teda veľmi náročné získať relevantné a špecifické údaje z offline marketingu.

Pomocou online nástrojov sa veľké spoločnosti dokážu okamžite dostať k množstvu špecifických údajov. Tieto online nástroje dokážu zasielať presne cielené informácie konkrétnej demografickej skupine.

Najväčšou výhodou je, že výsledky je možné vidieť ihneď. V tomto prípade neexistuje žiadna doba čakania, a preto je daná spoločnosť schopná reagovať na potreby zákazníka v reálnom čase.

Budovanie vašej značky online je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako ovládnuť váš cieľový trh. Svetové spoločnosti o tom už dávno vedia. Ak ste s tým ešte nezačali, určite sa poponáhľajte, pretože konkurencia nikdy nespí.

20
Jan

Ktoré sú najdôležitejšie SEO signály?

Google je notoricky známy tým že neuvádza presný algoritmus ako zoraďuje webové stránky. Niekedy dávajú rady a tipy čo sa týka metrík, ktoré používajú, ale v niektorých prípadoch môžu byť tieto rady rozporuplné.

Väčšinou len majiteľom webových stránok hovoria, aby v podstate na SEO vôbec nedbali, a že ich hlavnou úlohou by malo byť poskytnúť kvalitné webové stránky pre svojich návštevníkov.

Ale SEO úsilie je o tom aby sa zabezpečilo že pre Google nebude ťažké nájsť tie správne webové stránky. A to znamená určenie správnych metrík Google používa vo svojom algoritme, aby sa webové stránky potom mohli na tieto prvky sústrediť.

Ale fakt, že Google nehovorí o metrikách, ktoré používajú k hodnoteniu webových stránok neznamená, že SEO experti nemôžu zistiť ktoré to sú. Takže ak robíte svoju vlastnú optimalizáciu webu, možno sa budete chcieť zamerať na nasledujúce faktory, aby ste dosiahli vyššie umiestnenie vo vyhľadávaní.

Relevantné pojmy

To je najdôležitejší faktor pre výsledky Google, a je jasné prečo. Koniec koncov, nemôžete byť číslo jeden vo výsledkoch pre “talianske reštaurácie”, ak máte na webstránke len malý článok o svojej láske k pizze. Najlepší výsledok bude mať pravdepodobne už v názve webovej stránky, že ide o “taliansku reštauráciu” a tieto stránky budú obsahovať množstvo názvov jedál talianskej kuchyne. Takže ak chcete byť vysoko vo vyhľadávaní pre určité kľúčové slová, musíte sa uistiť, že váš obsah je zameraný na využitie príslušnej termínológie spojenej s týmito kľúčovými slovami.

Odkazy

Ide o odkazy na iných webových stránkach, ktoré smerujú späť na váš web. Čím viac odkazov máte, tým lepšie. Musia však byť tiež z vysoko postavených webov. To znamená, že tieto stránky by mali mať prominentnú pozíciu vo vyhľadávaní pojmov, týkajúcich sa vašej vlastnej alebo podobnej sféry pôsobenia. Dokonca váš web môže byť penalizovaný v prípade, že veľa spätných odkazov pochádza z webových stránok, ktoré sú zlej kvality a úplne nesúvisiace s vašim odborom alebo oblasťou podnikania.

Odkazy v mediálnych doménach sú tiež cenné, a nové spätné odkazy sa takisto berú do úvahy.

Sociálne signály

Zatiaľ čo niektorí zástupcovia Google povedali, že sociálne signály nemajú žiadny vplyv, rôzne štúdie ukázali opak. V skutočnosti, z top 10 metrík, ktoré majú pravdepodobne najväčšiu váhu v Google algoritme, 7 z nich sú sociálne signály. To znamená, že naozaj potrebujete mať silné sociálne postavenie online, a potrebujete nahromadiť Google +1, Facebook lajky, zdielania, a komentáre, a tweety.

Je to známy fakt, že obrovské množstvo užívateľov internetu je často na sociálnych sieťach, ako je Facebook, Twitter a YouTube. A keď títo ľudia hovoria o vašich webových stránkach, Google nemôže slepo ignorovať tieto signály. Jedná sa o zrejmé ukazovatele, že vaše webové stránky sú dôležité a užitočné pre mnoho ľudí.

Hovorí sa, že je asi 200 metrík zahrnutých v Google algoritme, ale samozrejme, nie je možné sa efektívne zamerať na všetky z nich. S informáciami z tohto článku, sa teraz aspoň môžete zamerať na faktory, na ktoré zdá sa Google najviac berie ohľad.