[email protected]
+421 (0)944 600 347

Ktoré sú najdôležitejšie SEO signály?

Google je notoricky známy tým že neuvádza presný algoritmus ako zoraďuje webové stránky. Niekedy dávajú rady a tipy čo sa týka metrík, ktoré používajú, ale v niektorých prípadoch môžu byť tieto rady rozporuplné.

Väčšinou len majiteľom webových stránok hovoria, aby v podstate na SEO vôbec nedbali, a že ich hlavnou úlohou by malo byť poskytnúť kvalitné webové stránky pre svojich návštevníkov.

Ale SEO úsilie je o tom aby sa zabezpečilo že pre Google nebude ťažké nájsť tie správne webové stránky. A to znamená určenie správnych metrík Google používa vo svojom algoritme, aby sa webové stránky potom mohli na tieto prvky sústrediť.

Ale fakt, že Google nehovorí o metrikách, ktoré používajú k hodnoteniu webových stránok neznamená, že SEO experti nemôžu zistiť ktoré to sú. Takže ak robíte svoju vlastnú optimalizáciu webu, možno sa budete chcieť zamerať na nasledujúce faktory, aby ste dosiahli vyššie umiestnenie vo vyhľadávaní.

Relevantné pojmy

To je najdôležitejší faktor pre výsledky Google, a je jasné prečo. Koniec koncov, nemôžete byť číslo jeden vo výsledkoch pre “talianske reštaurácie”, ak máte na webstránke len malý článok o svojej láske k pizze. Najlepší výsledok bude mať pravdepodobne už v názve webovej stránky, že ide o “taliansku reštauráciu” a tieto stránky budú obsahovať množstvo názvov jedál talianskej kuchyne. Takže ak chcete byť vysoko vo vyhľadávaní pre určité kľúčové slová, musíte sa uistiť, že váš obsah je zameraný na využitie príslušnej termínológie spojenej s týmito kľúčovými slovami.

Odkazy

Ide o odkazy na iných webových stránkach, ktoré smerujú späť na váš web. Čím viac odkazov máte, tým lepšie. Musia však byť tiež z vysoko postavených webov. To znamená, že tieto stránky by mali mať prominentnú pozíciu vo vyhľadávaní pojmov, týkajúcich sa vašej vlastnej alebo podobnej sféry pôsobenia. Dokonca váš web môže byť penalizovaný v prípade, že veľa spätných odkazov pochádza z webových stránok, ktoré sú zlej kvality a úplne nesúvisiace s vašim odborom alebo oblasťou podnikania.

Odkazy v mediálnych doménach sú tiež cenné, a nové spätné odkazy sa takisto berú do úvahy.

Sociálne signály

Zatiaľ čo niektorí zástupcovia Google povedali, že sociálne signály nemajú žiadny vplyv, rôzne štúdie ukázali opak. V skutočnosti, z top 10 metrík, ktoré majú pravdepodobne najväčšiu váhu v Google algoritme, 7 z nich sú sociálne signály. To znamená, že naozaj potrebujete mať silné sociálne postavenie online, a potrebujete nahromadiť Google +1, Facebook lajky, zdielania, a komentáre, a tweety.

Je to známy fakt, že obrovské množstvo užívateľov internetu je často na sociálnych sieťach, ako je Facebook, Twitter a YouTube. A keď títo ľudia hovoria o vašich webových stránkach, Google nemôže slepo ignorovať tieto signály. Jedná sa o zrejmé ukazovatele, že vaše webové stránky sú dôležité a užitočné pre mnoho ľudí.

Hovorí sa, že je asi 200 metrík zahrnutých v Google algoritme, ale samozrejme, nie je možné sa efektívne zamerať na všetky z nich. S informáciami z tohto článku, sa teraz aspoň môžete zamerať na faktory, na ktoré zdá sa Google najviac berie ohľad.

Leave A Comment