[email protected]
+421 (0)944 600 347

SEO začína výberom kľúčových slov

Predtým ako začnete čo i len uvažovať o tom ako prilákať externé linky na svoju webstránku alebo ako použiť blog pre účely SEO, najprv potrebujete popremýšľať o kľúčových slovách. Ľudia používajú vyhľadávače na to, aby našli určitú informáciu a robia tak napísaním určitých slov a fráz do vyhľadávacieho riadku. Vašou prvou úlohou je preto zistiť čo vaše cieľové publikum pri vyhľadávaní píše. Tento proces je známy ako prieskum kľúčových slov.

Uvažovanie nad kľúčovým slovom

Sú tri hlavné faktory, ktoré je nutné brať do úvahy, keď hľadáte určité kľúčové slová a frázy na ktoré sa chcete sústrediť.

1. Ako dôležité to je pre Váš biznis?

Zdá sa to úplne očividné, ale boli by ste prekvapení množstvom firiem, ktoré zlyhá v tejto oblasti. Napríklad povedzme, že Vaša spoločnosť ponúka zariadenia pre zabezpečenie domácností v Bratislave. Ak sa sústredíte len na slovo bezpečnosť, môžete prilákať návštevníkov, ktorí chcú vedieť všetko o bezpečnosti webstránok alebo o sociálnom zabezpečení. Môžete tiež prilákať pozornosť ľudí, ktorí chcú vedieť ako sa stať členom bezpečnostnej služby.

Takisto je dôležité pokryť miesto a oblasť. Pokiaľ máte záujem len o oblasť Bratislavy, potom musíte zahrnúť Bratislavu do plánovania vašich kľúčových slov. Nezaujímate sa predsa o ľudí, ktorí žijú v Košiciach alebo Prešove.

2. Koľko ľudí používa danú frázu?

Chcete využiť kľúčové slová najčastejšie používané ľuďmi, ktorých chcete prilákať: ľudia, ktorí hľadajú ako nakúpiť bezpečnostné zariadenia pre domácnosť. V konečnom dôsledku to je predsa spôsob akým Vaša spoločnosť zarába peniaze.

Hoci môžete hádať aké frázy používajú, so správnym prieskumom kľúčových slov môžete dostať jasnejšiu predstavu o slovách, ktoré používajú. Môžete porovnať počet ľudí, ktorí zadajú “zabezpečenie domácností v Bratislave” vo vyhľadávacom riadku s počtom ľudí, ktorí zadali “Ako ochrániť môj dom pred vlamačmi”. So správnym prieskumom budete vedieť či je lepšie sa sústrediť na slovo “vlamači” alebo je lepšie namiesto toho cieliť na slovo “narušenie domovej slobody”.

3. Akú konkurenciu majú tieto kľúčové slová?

Najlepšie kľúčové slová sú tie, ktoré sú nie len populárne ale aj nie veľmi používané vašou konkurenciou. Použitie kľúčových slov s malou konkurenciou vám dáva oveľa väčšiu šancu na umiestnenie na prvom mieste vo výsledkoch vyhľadávania. Prvé miesto prvej strany v Googli vám prinesie zhruba 32.5% všetkých návštev (tí, ktorí zadali určitú frázu do vyhľadávača). Druhé miesto už len 17.6%.

Nie je žiadny priestor pre tipovanie

Veľa podnikov sa jednoducho snaží používať brainstorming pre kľúčové slová. Nakoniec, ak máte biznis, ktorý predáva bezpečnostné zariadenia pre domácnosti v Bratislave, potom by ste mali mať jasnú predstavu o tom ako vaši potencionálni zákazníci myslia. A ak im môžete propagovať svoje výrobky, potom by ste mali byť schopní uhádnuť, aké kľúčové slová budú používať v Googli.

Ale nakoniec aj tak len hádate. Neviete to s istotou.

Jediná cesta ako si byť 100% istý, že robíte správny prieskum kľúčových slov, je skontrolovať čísla ktoré vám poskytne samotný Google a porovnať ich. Jedine potom by ste mali zahrnúť najlepšie možné kľúčové slová do Vašej SEO stratégie.

Leave A Comment