Blog | SEO Boss

Vaša webová stránka je priamym odrazom vás a vašej firmy

Môj osobný pohľad na e-shopy alebo podnikové webové stránky je taký, že ak nie sú hrdí na svoje webové stránky a neukazujú svojim zákazníkom vášeň pre to čo robia, je pravdepodobné, že nebudú moc hrdí ani na svoje produkty, a chýba im vášeň pre poskytovanie dobrých služieb zákazníkom.

Musíte si pamätať, že váš web je priamym odrazom vás a vašej spoločnosti. Vzhľad vašich webstránok je dôležitým faktorom pri určovaní vašej potenciálnej úspešnosti. Stručne povedané, ak váš web nevyzerá profesionálne alebo na prvý pohľad zaujímavo, väčšina ľudí bude predpokladať, že vaše výrobky a/alebo služby sú na rovnako nízkej úrovni.

Na druhej strane, môžete to prehnať s dizajnom a skomplikovať veci s prehnane výstrednou grafikou. Môžete skončiť so skvelo vyzerajúcim a vysoko estetickým webom, ale problém môže byť v tom, že vaše stránky sa môžu ukázať ako nespoľahlivé a niekedy môže trvať príliš dlho aby sa načítali. Nie je nič horšie pre zákazníka, ako keď sa snaží prísť na váš web a zabrzdí ho pomalé načítavanie stránok, väčšina zavrie okno prehliadača z úplnej frustrácie. Určite súhlasíte, že tento fakt v konečnom dôsledku bude znamenať nižší obrat.

Podľa dvoch nedávnych prieskumov, vykonaných spoločnosťou Forrester Research a Gartner Group, elektronické obchody strácajú každoročne $1,1 až $1.3 miliardy v príjmoch pretože klienti preklikávajú preč kvôli pomalému načítaniu stránky.

Na čo treba myslieť pri navrhovaní webu

Pri navrhovaní webových stránok treba venovať obzvlášť veľkú pozornosť aj obsahu. Nie sú to len odkazy a kľúčové slová, ale obsah napísaný s vášňou a porozumením k zákazníkovi. Keď niekto hľadá niečo konkrétne a navštívi vaše webové stránky, dostal sa tam z nejakého dôvodu. Váš web má niečo, čo chcú, či už sa jedná o váš produkt, službu alebo informácie. Ak sa im nepodarí získať to čo hľadajú, prejdú na iné stránky. Aby ste prinútili návštevníkov zostať na vašom webe, musíte im dať dôvod. Poskytnúť im kvalitný obsah bude znamenať dosiahnutie tohto cieľa.

Pamätajte si, že jednoduché, prehľadné, informatívne a dobre navrhnuté stránky sú vždy najúspešnejšie. Ak máte momentálne e-shop a váš predaj nie je aký ste dúfali, pozrite sa otvorene a úprimne na vaše stránky. Míňať peniaze na zlepšenie webovej stránky, je oveľa lepšia investícia ako vyhadzovanie peňazí a snažiť sa propagovať web, ktorý jednoducho nie je dosť dobrý aby predal váš výrobok alebo službu.

Uistite sa, že sú zahrnuté správne META tagy v kóde HTML na každej stránke vášho webu. META tagy sú HTML kódom, ktorý umožní vyhľadávačom určiť, aké kľúčové slová sú relevantné pre konkrétnu stranu. Asi 80 percent všetkej návštevnosti pochádza z ôsmich hlavných vyhľadávačov. Bolo by preto dobré, ak plne pochopíte ako optimalizovať vaše webové stránky predtým ako začnete s dizajnom. To vám ušetrí veľa problémov v dlhodobom horizonte.

Buďte opatrní pri výbere pozadia a farby textu. Výstredné pozadia spôsobujú že text sa ťažšie číta a odvádzajú pozornosť od textu. Váš web by mal byť dobre organizovaný a jednotný. Majte na pamäti, že farby ovplyvňujú náladu a budú mať vplyv aj na vašich návštevníkov. Jasné farby ako je žltá a oranžová spôsobujú, že ste viac veselý a šťastný, zatiaľ čo farby ako je modrá a fialová majú upokojujúci účinok. Tmavé farby, ako sú hnedá a čierna majú depresívny účinok. Dobrým pravidlom by bolo použiť farby podľa účinku aký sa snažíte dosiahnuť.

Vaša hlavná stránka by mala dať vašim návštevníkom presne vedieť, čo ponúkate. Koľkokrát ste navštívili nejaký web kde ste nemohli prísť na to čo vlastne predávajú? Ak váš potenciálny zákazník nemôže nájsť váš produkt alebo službu, rozhodne nebude strácať čas ich hľadaním. Presunie sa na iné stránky a pravdepodobne sa nikdy nevráti.

Vaše stránky musia byť ľahko navigovateľné. Umiestnite navigačné odkazy spoločne na hornej, dolnej, ľavej alebo na pravej strane webu. Ak plánujete využiť grafické tlačidlá pre navigáciu vášho webu, majte na pamäti, že každá pridaná grafika spomaľuje načítanie vašej stránky.

SEO začína výberom kľúčových slov

Predtým ako začnete čo i len uvažovať o tom ako prilákať externé linky na svoju webstránku alebo ako použiť blog pre účely SEO, najprv potrebujete popremýšľať o kľúčových slovách. Ľudia používajú vyhľadávače na to, aby našli určitú informáciu a robia tak napísaním určitých slov a fráz do vyhľadávacieho riadku. Vašou prvou úlohou je preto zistiť čo vaše cieľové publikum pri vyhľadávaní píše. Tento proces je známy ako prieskum kľúčových slov.

Uvažovanie nad kľúčovým slovom

Sú tri hlavné faktory, ktoré je nutné brať do úvahy, keď hľadáte určité kľúčové slová a frázy na ktoré sa chcete sústrediť.

1. Ako dôležité to je pre Váš biznis?

Zdá sa to úplne očividné, ale boli by ste prekvapení množstvom firiem, ktoré zlyhá v tejto oblasti. Napríklad povedzme, že Vaša spoločnosť ponúka zariadenia pre zabezpečenie domácností v Bratislave. Ak sa sústredíte len na slovo bezpečnosť, môžete prilákať návštevníkov, ktorí chcú vedieť všetko o bezpečnosti webstránok alebo o sociálnom zabezpečení. Môžete tiež prilákať pozornosť ľudí, ktorí chcú vedieť ako sa stať členom bezpečnostnej služby.

Takisto je dôležité pokryť miesto a oblasť. Pokiaľ máte záujem len o oblasť Bratislavy, potom musíte zahrnúť Bratislavu do plánovania vašich kľúčových slov. Nezaujímate sa predsa o ľudí, ktorí žijú v Košiciach alebo Prešove.

2. Koľko ľudí používa danú frázu?

Chcete využiť kľúčové slová najčastejšie používané ľuďmi, ktorých chcete prilákať: ľudia, ktorí hľadajú ako nakúpiť bezpečnostné zariadenia pre domácnosť. V konečnom dôsledku to je predsa spôsob akým Vaša spoločnosť zarába peniaze.

Hoci môžete hádať aké frázy používajú, so správnym prieskumom kľúčových slov môžete dostať jasnejšiu predstavu o slovách, ktoré používajú. Môžete porovnať počet ľudí, ktorí zadajú “zabezpečenie domácností v Bratislave” vo vyhľadávacom riadku s počtom ľudí, ktorí zadali “Ako ochrániť môj dom pred vlamačmi”. So správnym prieskumom budete vedieť či je lepšie sa sústrediť na slovo “vlamači” alebo je lepšie namiesto toho cieliť na slovo “narušenie domovej slobody”.

3. Akú konkurenciu majú tieto kľúčové slová?

Najlepšie kľúčové slová sú tie, ktoré sú nie len populárne ale aj nie veľmi používané vašou konkurenciou. Použitie kľúčových slov s malou konkurenciou vám dáva oveľa väčšiu šancu na umiestnenie na prvom mieste vo výsledkoch vyhľadávania. Prvé miesto prvej strany v Googli vám prinesie zhruba 32.5% všetkých návštev (tí, ktorí zadali určitú frázu do vyhľadávača). Druhé miesto už len 17.6%.

Nie je žiadny priestor pre tipovanie

Veľa podnikov sa jednoducho snaží používať brainstorming pre kľúčové slová. Nakoniec, ak máte biznis, ktorý predáva bezpečnostné zariadenia pre domácnosti v Bratislave, potom by ste mali mať jasnú predstavu o tom ako vaši potencionálni zákazníci myslia. A ak im môžete propagovať svoje výrobky, potom by ste mali byť schopní uhádnuť, aké kľúčové slová budú používať v Googli.

Ale nakoniec aj tak len hádate. Neviete to s istotou.

Jediná cesta ako si byť 100% istý, že robíte správny prieskum kľúčových slov, je skontrolovať čísla ktoré vám poskytne samotný Google a porovnať ich. Jedine potom by ste mali zahrnúť najlepšie možné kľúčové slová do Vašej SEO stratégie.

Je registrovanie do vyhľadávačov nutné?

Jednoducho povedané, nie – registrovanie do vyhľadávačov nie je nutné. Väčšina vyhľadávačov (predovšetkým Google) v súčasnosti prehľadáva a indexuje stránky podľa sledovania odkazov (linkov). Používaním tejto logiky, prichádzajúci odkaz z akejkoľvek indexovanej stránky identifikuje vašu stránku pre vyhľadávač. Následne, ak táto stránka odkazuje na iné stránky v rámci vášho webu, taktiež budú indexované… a tak ďalej.

Aj z tohto dôvodu sú prichádzajúce odkazy veľmi dôležité. V skutočnosti, získavanie spätných (relevantných) odkazov je najdôležitejšia činnosť SEO. Avšak teoreticky, majitelia webov by nemali zháňať spätné odkazy. Ak je predložený obsah  zaujímavý, užitočný a dôležitý, medzi užívateľmi internetu je prirodzená tendencia odkazovať na tieto informácie. Toto je základom pre algoritmus Google PageRank.

Registrovanie webu do vyhľadávačov samozrejme ublížiť nemôže. A navyše to znamená asi iba 5 minút pridanej práce. A jedenkrát stačí … nemusíte registrovať váš web viackrát.

Je potrebné poznamenať, že registrovanie stránok do Google, Yahoo, MSN a ďalších vyhľadávačov nestojí nič. Veľa SEO firiem tvrdí, že musíte zaplatiť aby bol váš web indexovaný. To však nie je pravda, od takýchto spoločností zostaňte čo najďalej.

Call Now Button