Branding

Budovanie značky online

Prečo sa svetové spoločnosti rozhodujú pre budovanie svojej značky na internete?

Malé spoločnosti môžu na každom kroku počúvať radu, že svoju značku by si mali začať budovať online. Budovanie povedomia o vašej značke neznamená len nechať ľudí zoznámiť sa s vašou spoločnosťou, ale zahrňujeme sem tiež definíciu vašej spoločnosti, ktorá ju efektívne odlíši od konkurencie.

Ak máte malú spoločnosť, určite by ste mali začať budovať svoju značku online. Dokonca i tie najväčšie spoločnosti to tak robia. Uvedieme niekoľko príkladov, prečo to tak je:

  1. Pomôže vám to osloviť zákazníkov po celom svete. Pre veľké spoločnosti je hlavnou výhodou internetu, že sa pomocou neho môžu spojiť s kýmkoľvek, kdekoľvek na svete. Internet nie je obmedzený tak, ako napríklad regionálna televízia alebo noviny. Čo i len jediná online kampaň môže mať vplyv po celom svete.
  1. Je to príležitosť, ako sa angažovať osobnejším spôsobom. Jedným z hlavných problémov veľkých spoločností je, že ľudia ich často vnímajú ako beztvárne korporácie, ktorých jediným účelom je zisk. Avšak, podpora podnikania online spôsobom môže zákazníkom dodať osobnejší pocit a vaša značka razom získa „ľudskú tvár“, s ktorou sa vaši potenciálni zákazníci budú môcť stotožniť.

Tento osobnejší prístup sa výrazne uľahčil s nástupom sociálnych sietí, ako napríklad Facebook, Google+, a Twitter. Tieto spoločnosti veľmi ľahko dokážu identifikovať, čo najviac trápi ich zákazníkov a následne sú ihneď schopné odpovedať na ich otázky. Preto i veľké spoločnosti môžu svojim zákazníkom poskytnúť práve tú prívetivosť malých firiem, ktorá je pre zákazníkov tak veľmi atraktívna.

  1. Nízke náklady. Veľké spoločnosti, i napriek ich rozsahu a rozpočtu, nechcú míňať príliš veľa peňazí. Na vrchole sú práve preto, lebo ich výdavky sú omnoho nižšie ako ich príjmy.

Toto je jedna z najčarovnejších vecí v rámci budovania značky online. Nestojí to skoro nič a navyše návratnosť investícií je priam neskutočná. Vytvorenie webovej stránky a jej seo optimalizácia je omnoho lacnejšie riešenie než púšťanie sa do národných alebo celosvetových televíznych reklamných kampaní. A čo viac, samotní zákazníci môžu v tomto ohľade pôsobiť ako marketingoví pracovníci, ktorí šíria vaše dobré meno z vlastného presvedčenia a zadarmo.

  1. Výsledky sú konkrétnejšie a okamžité. Keď sa veľké spoločnosti pustia do budovania značky, znateľné výsledky sa môžu dostaviť až o niekoľko mesiacov. Avšak ani vtedy nie sú tieto výsledky veľmi konkrétne. Je teda veľmi náročné získať relevantné a špecifické údaje z offline marketingu.

Pomocou online nástrojov sa veľké spoločnosti dokážu okamžite dostať k množstvu špecifických údajov. Tieto online nástroje dokážu zasielať presne cielené informácie konkrétnej demografickej skupine.

Najväčšou výhodou je, že výsledky je možné vidieť ihneď. V tomto prípade neexistuje žiadna doba čakania, a preto je daná spoločnosť schopná reagovať na potreby zákazníka v reálnom čase.

Budovanie vašej značky online je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako ovládnuť váš cieľový trh. Svetové spoločnosti o tom už dávno vedia. Ak ste s tým ešte nezačali, určite sa poponáhľajte, pretože konkurencia nikdy nespí.

Vaša webová stránka je priamym odrazom vás a vašej firmy

Môj osobný pohľad na e-shopy alebo podnikové webové stránky je taký, že ak nie sú hrdí na svoje webové stránky a neukazujú svojim zákazníkom vášeň pre to čo robia, je pravdepodobné, že nebudú moc hrdí ani na svoje produkty, a chýba im vášeň pre poskytovanie dobrých služieb zákazníkom.

Musíte si pamätať, že váš web je priamym odrazom vás a vašej spoločnosti. Vzhľad vašich webstránok je dôležitým faktorom pri určovaní vašej potenciálnej úspešnosti. Stručne povedané, ak váš web nevyzerá profesionálne alebo na prvý pohľad zaujímavo, väčšina ľudí bude predpokladať, že vaše výrobky a/alebo služby sú na rovnako nízkej úrovni.

Na druhej strane, môžete to prehnať s dizajnom a skomplikovať veci s prehnane výstrednou grafikou. Môžete skončiť so skvelo vyzerajúcim a vysoko estetickým webom, ale problém môže byť v tom, že vaše stránky sa môžu ukázať ako nespoľahlivé a niekedy môže trvať príliš dlho aby sa načítali. Nie je nič horšie pre zákazníka, ako keď sa snaží prísť na váš web a zabrzdí ho pomalé načítavanie stránok, väčšina zavrie okno prehliadača z úplnej frustrácie. Určite súhlasíte, že tento fakt v konečnom dôsledku bude znamenať nižší obrat.

Podľa dvoch nedávnych prieskumov, vykonaných spoločnosťou Forrester Research a Gartner Group, elektronické obchody strácajú každoročne $1,1 až $1.3 miliardy v príjmoch pretože klienti preklikávajú preč kvôli pomalému načítaniu stránky.

Na čo treba myslieť pri navrhovaní webu

Pri navrhovaní webových stránok treba venovať obzvlášť veľkú pozornosť aj obsahu. Nie sú to len odkazy a kľúčové slová, ale obsah napísaný s vášňou a porozumením k zákazníkovi. Keď niekto hľadá niečo konkrétne a navštívi vaše webové stránky, dostal sa tam z nejakého dôvodu. Váš web má niečo, čo chcú, či už sa jedná o váš produkt, službu alebo informácie. Ak sa im nepodarí získať to čo hľadajú, prejdú na iné stránky. Aby ste prinútili návštevníkov zostať na vašom webe, musíte im dať dôvod. Poskytnúť im kvalitný obsah bude znamenať dosiahnutie tohto cieľa.

Pamätajte si, že jednoduché, prehľadné, informatívne a dobre navrhnuté stránky sú vždy najúspešnejšie. Ak máte momentálne e-shop a váš predaj nie je aký ste dúfali, pozrite sa otvorene a úprimne na vaše stránky. Míňať peniaze na zlepšenie webovej stránky, je oveľa lepšia investícia ako vyhadzovanie peňazí a snažiť sa propagovať web, ktorý jednoducho nie je dosť dobrý aby predal váš výrobok alebo službu.

Uistite sa, že sú zahrnuté správne META tagy v kóde HTML na každej stránke vášho webu. META tagy sú HTML kódom, ktorý umožní vyhľadávačom určiť, aké kľúčové slová sú relevantné pre konkrétnu stranu. Asi 80 percent všetkej návštevnosti pochádza z ôsmich hlavných vyhľadávačov. Bolo by preto dobré, ak plne pochopíte ako optimalizovať vaše webové stránky predtým ako začnete s dizajnom. To vám ušetrí veľa problémov v dlhodobom horizonte.

Buďte opatrní pri výbere pozadia a farby textu. Výstredné pozadia spôsobujú že text sa ťažšie číta a odvádzajú pozornosť od textu. Váš web by mal byť dobre organizovaný a jednotný. Majte na pamäti, že farby ovplyvňujú náladu a budú mať vplyv aj na vašich návštevníkov. Jasné farby ako je žltá a oranžová spôsobujú, že ste viac veselý a šťastný, zatiaľ čo farby ako je modrá a fialová majú upokojujúci účinok. Tmavé farby, ako sú hnedá a čierna majú depresívny účinok. Dobrým pravidlom by bolo použiť farby podľa účinku aký sa snažíte dosiahnuť.

Vaša hlavná stránka by mala dať vašim návštevníkom presne vedieť, čo ponúkate. Koľkokrát ste navštívili nejaký web kde ste nemohli prísť na to čo vlastne predávajú? Ak váš potenciálny zákazník nemôže nájsť váš produkt alebo službu, rozhodne nebude strácať čas ich hľadaním. Presunie sa na iné stránky a pravdepodobne sa nikdy nevráti.

Vaše stránky musia byť ľahko navigovateľné. Umiestnite navigačné odkazy spoločne na hornej, dolnej, ľavej alebo na pravej strane webu. Ak plánujete využiť grafické tlačidlá pre navigáciu vášho webu, majte na pamäti, že každá pridaná grafika spomaľuje načítanie vašej stránky.

Call Now Button