Ktoré sú najdôležitejšie SEO signály?

Google je notoricky známy tým že neuvádza presný algoritmus ako zoraďuje webové stránky. Niekedy dávajú rady a tipy čo sa týka metrík, ktoré používajú, ale v niektorých prípadoch môžu byť tieto rady rozporuplné.

Väčšinou len majiteľom webových stránok hovoria, aby v podstate na SEO vôbec nedbali, a že ich hlavnou úlohou by malo byť poskytnúť kvalitné webové stránky pre svojich návštevníkov.

Ale SEO úsilie je o tom aby sa zabezpečilo že pre Google nebude ťažké nájsť tie správne webové stránky. A to znamená určenie správnych metrík Google používa vo svojom algoritme, aby sa webové stránky potom mohli na tieto prvky sústrediť.

Ale fakt, že Google nehovorí o metrikách, ktoré používajú k hodnoteniu webových stránok neznamená, že SEO experti nemôžu zistiť ktoré to sú. Takže ak robíte svoju vlastnú optimalizáciu webu, možno sa budete chcieť zamerať na nasledujúce faktory, aby ste dosiahli vyššie umiestnenie vo vyhľadávaní.

Relevantné pojmy

To je najdôležitejší faktor pre výsledky Google, a je jasné prečo. Koniec koncov, nemôžete byť číslo jeden vo výsledkoch pre “talianske reštaurácie”, ak máte na webstránke len malý článok o svojej láske k pizze. Najlepší výsledok bude mať pravdepodobne už v názve webovej stránky, že ide o “taliansku reštauráciu” a tieto stránky budú obsahovať množstvo názvov jedál talianskej kuchyne. Takže ak chcete byť vysoko vo vyhľadávaní pre určité kľúčové slová, musíte sa uistiť, že váš obsah je zameraný na využitie príslušnej termínológie spojenej s týmito kľúčovými slovami.

Odkazy

Ide o odkazy na iných webových stránkach, ktoré smerujú späť na váš web. Čím viac odkazov máte, tým lepšie. Musia však byť tiež z vysoko postavených webov. To znamená, že tieto stránky by mali mať prominentnú pozíciu vo vyhľadávaní pojmov, týkajúcich sa vašej vlastnej alebo podobnej sféry pôsobenia. Dokonca váš web môže byť penalizovaný v prípade, že veľa spätných odkazov pochádza z webových stránok, ktoré sú zlej kvality a úplne nesúvisiace s vašim odborom alebo oblasťou podnikania.

Odkazy v mediálnych doménach sú tiež cenné, a nové spätné odkazy sa takisto berú do úvahy.

Sociálne signály

Zatiaľ čo niektorí zástupcovia Google povedali, že sociálne signály nemajú žiadny vplyv, rôzne štúdie ukázali opak. V skutočnosti, z top 10 metrík, ktoré majú pravdepodobne najväčšiu váhu v Google algoritme, 7 z nich sú sociálne signály. To znamená, že naozaj potrebujete mať silné sociálne postavenie online, a potrebujete nahromadiť Google +1, Facebook lajky, zdielania, a komentáre, a tweety.

Je to známy fakt, že obrovské množstvo užívateľov internetu je často na sociálnych sieťach, ako je Facebook, Twitter a YouTube. A keď títo ľudia hovoria o vašich webových stránkach, Google nemôže slepo ignorovať tieto signály. Jedná sa o zrejmé ukazovatele, že vaše webové stránky sú dôležité a užitočné pre mnoho ľudí.

Hovorí sa, že je asi 200 metrík zahrnutých v Google algoritme, ale samozrejme, nie je možné sa efektívne zamerať na všetky z nich. S informáciami z tohto článku, sa teraz aspoň môžete zamerať na faktory, na ktoré zdá sa Google najviac berie ohľad.

SEO začína výberom kľúčových slov

Predtým ako začnete čo i len uvažovať o tom ako prilákať externé linky na svoju webstránku alebo ako použiť blog pre účely SEO, najprv potrebujete popremýšľať o kľúčových slovách. Ľudia používajú vyhľadávače na to, aby našli určitú informáciu a robia tak napísaním určitých slov a fráz do vyhľadávacieho riadku. Vašou prvou úlohou je preto zistiť čo vaše cieľové publikum pri vyhľadávaní píše. Tento proces je známy ako prieskum kľúčových slov.

Uvažovanie nad kľúčovým slovom

Sú tri hlavné faktory, ktoré je nutné brať do úvahy, keď hľadáte určité kľúčové slová a frázy na ktoré sa chcete sústrediť.

1. Ako dôležité to je pre Váš biznis?

Zdá sa to úplne očividné, ale boli by ste prekvapení množstvom firiem, ktoré zlyhá v tejto oblasti. Napríklad povedzme, že Vaša spoločnosť ponúka zariadenia pre zabezpečenie domácností v Bratislave. Ak sa sústredíte len na slovo bezpečnosť, môžete prilákať návštevníkov, ktorí chcú vedieť všetko o bezpečnosti webstránok alebo o sociálnom zabezpečení. Môžete tiež prilákať pozornosť ľudí, ktorí chcú vedieť ako sa stať členom bezpečnostnej služby.

Takisto je dôležité pokryť miesto a oblasť. Pokiaľ máte záujem len o oblasť Bratislavy, potom musíte zahrnúť Bratislavu do plánovania vašich kľúčových slov. Nezaujímate sa predsa o ľudí, ktorí žijú v Košiciach alebo Prešove.

2. Koľko ľudí používa danú frázu?

Chcete využiť kľúčové slová najčastejšie používané ľuďmi, ktorých chcete prilákať: ľudia, ktorí hľadajú ako nakúpiť bezpečnostné zariadenia pre domácnosť. V konečnom dôsledku to je predsa spôsob akým Vaša spoločnosť zarába peniaze.

Hoci môžete hádať aké frázy používajú, so správnym prieskumom kľúčových slov môžete dostať jasnejšiu predstavu o slovách, ktoré používajú. Môžete porovnať počet ľudí, ktorí zadajú “zabezpečenie domácností v Bratislave” vo vyhľadávacom riadku s počtom ľudí, ktorí zadali “Ako ochrániť môj dom pred vlamačmi”. So správnym prieskumom budete vedieť či je lepšie sa sústrediť na slovo “vlamači” alebo je lepšie namiesto toho cieliť na slovo “narušenie domovej slobody”.

3. Akú konkurenciu majú tieto kľúčové slová?

Najlepšie kľúčové slová sú tie, ktoré sú nie len populárne ale aj nie veľmi používané vašou konkurenciou. Použitie kľúčových slov s malou konkurenciou vám dáva oveľa väčšiu šancu na umiestnenie na prvom mieste vo výsledkoch vyhľadávania. Prvé miesto prvej strany v Googli vám prinesie zhruba 32.5% všetkých návštev (tí, ktorí zadali určitú frázu do vyhľadávača). Druhé miesto už len 17.6%.

Nie je žiadny priestor pre tipovanie

Veľa podnikov sa jednoducho snaží používať brainstorming pre kľúčové slová. Nakoniec, ak máte biznis, ktorý predáva bezpečnostné zariadenia pre domácnosti v Bratislave, potom by ste mali mať jasnú predstavu o tom ako vaši potencionálni zákazníci myslia. A ak im môžete propagovať svoje výrobky, potom by ste mali byť schopní uhádnuť, aké kľúčové slová budú používať v Googli.

Ale nakoniec aj tak len hádate. Neviete to s istotou.

Jediná cesta ako si byť 100% istý, že robíte správny prieskum kľúčových slov, je skontrolovať čísla ktoré vám poskytne samotný Google a porovnať ich. Jedine potom by ste mali zahrnúť najlepšie možné kľúčové slová do Vašej SEO stratégie.

Je registrovanie do vyhľadávačov nutné?

Jednoducho povedané, nie – registrovanie do vyhľadávačov nie je nutné. Väčšina vyhľadávačov (predovšetkým Google) v súčasnosti prehľadáva a indexuje stránky podľa sledovania odkazov (linkov). Používaním tejto logiky, prichádzajúci odkaz z akejkoľvek indexovanej stránky identifikuje vašu stránku pre vyhľadávač. Následne, ak táto stránka odkazuje na iné stránky v rámci vášho webu, taktiež budú indexované… a tak ďalej.

Aj z tohto dôvodu sú prichádzajúce odkazy veľmi dôležité. V skutočnosti, získavanie spätných (relevantných) odkazov je najdôležitejšia činnosť SEO. Avšak teoreticky, majitelia webov by nemali zháňať spätné odkazy. Ak je predložený obsah  zaujímavý, užitočný a dôležitý, medzi užívateľmi internetu je prirodzená tendencia odkazovať na tieto informácie. Toto je základom pre algoritmus Google PageRank.

Registrovanie webu do vyhľadávačov samozrejme ublížiť nemôže. A navyše to znamená asi iba 5 minút pridanej práce. A jedenkrát stačí … nemusíte registrovať váš web viackrát.

Je potrebné poznamenať, že registrovanie stránok do Google, Yahoo, MSN a ďalších vyhľadávačov nestojí nič. Veľa SEO firiem tvrdí, že musíte zaplatiť aby bol váš web indexovaný. To však nie je pravda, od takýchto spoločností zostaňte čo najďalej.

Call Now Button