Web dizajn

Tipy pre váš web na získanie potenciálnych zákazníkov

Čo spôsobuje konverzie na webovej stránke? Odpoveď je jednoduchá, ak máte na pamäti pár kľúčových prvkov:

Všetky tieto prvky spolu vytvárajú vynikajúcu užívateľskú skúsenosť, ktorá pomáha maximalizovať návštevnosť a získanie potenciálnych zákazníkov.

Hoci sú všetky vyššie spomenuté prvky dôležité, obsah webovej stránky je to, čo ponúkne užívateľom informácie, ktoré hľadajú a pritiahne potenciálnych zákazníkov, akonáhle je užívateľ na vašom webe.

Či už ste správcom obchodného majetku alebo vlastníte lokálnu tlačiarenskú spoločnosť, existuje niekoľko základných obsahových prvkov, ktoré sa vzťahujú na všetky webové stránky, ktoré dúfajú v získanie nových zákazníkov.

Osem obsahových princípov pre každý web

1. Výzvy na akciu (call-to-actions)

Boli by ste prekvapený, keby ste vedeli koľko webových stránok neobsahuje tento prvok. Čím menej tlačidiel musí užívateľ kliknúť na vykonanie akcie, tým pravdepodobnejšie je, že to urobí.

Tým, že budete mať na stránke relevantné tlačidlá s výzvou na vykonanie akcie, sa zvyšuje vaša šanca, že užívateľ vykoná akciu, ktorú od neho chcete. Príkladmi niektorých výziev sú ‘Registrujte sa,’ ‘Objednaj’ alebo ‘Napíšte nám’. Dôkladné vytvorenie a umiestnenie takýchto “call to actions” na vašej webovej stránke zvýši “online leads”, keďže usmernia užívateľov tým správnym smerom.

2. Referencie alebo odporúčania

Preukážte svoju dôveryhodnosť prostredníctvom referencií. Používatelia skôr dôverujú a využívajú spoločnosť s výbornými referenciami.

Podobne, aj poukázanie na akúkoľvek akreditáciu, priemyselnú kvalifikáciu alebo obchodné ocenenie, ktoré vlastníte, je ďalším skvelým spôsobom, ako si budovať dôveru. Príkladom môže byť certifikácia ISO.

3. Štúdie alebo portfólio

Užívatelia chcú často vidieť ukážky vašej predchádzajúcej práce, predtým, než sa rozhodnú využiť svoje služby. Prípadové štúdie umožňujú spoločnostiam, aby sústredene predviedli svoje najlepšie práce potenciálnym novým klientom. Prípadové štúdie sú najúčinnejšie vtedy, keď zahŕňajú aj kvalitné fotografie a podrobný text.

4. Cena

Najčastejšie chcú používatelia vedieť len jednu vec – cenu! Ak neuvádzate žiadne ceny, užívatelia radšej navštívia webovú stránku konkurenta, kde budú mať možnosť si ihneď zistiť cenu.

Pre niektoré spoločnosti však môže byť ťažké zobraziť náklady, a to najmä vtedy, ak poskytujete zákazkové služby. Medzi riešenia by mohlo patriť vymenovanie cien “od” alebo zdôraznenie, že poskytujete rýchle cenové ponuky. Na internete, používatelia chcú vidieť cenu a chcú to hneď.

5. Vylepšené kontaktné údaje

Ak chcete pritiahnuť viac zákazníkov, kontaktné údaje sú nevyhnutné. Tak ako na vašu kontaktnú stránku, by ste mali pravdepodobne zvážiť pridanie kontaktných údajov do hlavičky a pätičky webovej stránky, aby ich používatelia mohli nájsť na každej stránke. Na niektorých stránkach ich môžete dokonca pridať do textu, napríklad na konci príspevku v novinkách.

6. Kvalitné fotografie & grafika

Všetci sme videli webové stránky, ktoré sa hemžia zakúpenými fotografiami a často využívanými ikonami. Kedykoľvek je to možné, skúste použiť skutočné fotografie z vášho podnikania a vašich produktov / služieb. Tie pridajú vašej webovej stránke na hodnote a pomôžu vykresliť vašu spoločnosť ako skutočný podnik.

7. Informácie o vašej spoločnosti

Nepretržitou témou v týchto tipoch pre obsah je dôveryhodnosť. Internet je miesto, kde môžu podniky ľahko zamaskovať to, kým v skutočnosti sú. K odlíšeniu sa od konkurencie by vám mohlo pomôcť to, ak by ste mali pútavú sekciu ‘O nás’, ktorá poskytuje užívateľom informácie o tom, kto ste a čo robíte. Užívatelia si skôr vyberú firmu, o ktorej majú pocit, že jej môžu dôverovať. Poskytnutie informácií o vašej spoločnosti a tíme, je tým najlepším spôsobom, ako to urobiť.

Info, ktoré treba zahrnúť do sekcie ‘O nás’:

  • Ako dlho už pôsobí vaša spoločnosť
  • Aké význačné ocenenia ste získali
  • Kde spoločnosť sídli
  • Profily vášho tímu alebo výkonnej rady

8. Jedinečný predajný prvok

Niekoľkými kliknutiami môže užívateľ ľahko nájsť web konkurenta. Je preto dôležité propagovať jedinečný predajný prvok vašej firmy, naprieč celou webovou stránkou, aby ste dali užívateľovi na vedomie, prečo by mal využiť služby vašej spoločnosti, a nie inej. Pokúste sa vyjadriť v čom je vaša firma alebo produkt/služba odlišná od vašej konkurencie, a to aj priamo prostredníctvom nápaditých nadpisov a ikon, aby ste užívateľom okamžite vykreslili tieto kľúčové myšlienky. Ihneď to používateľov upúta a možno ich to udrží na vašej webovej stránke dlhšie.

Pri plánovaní nového webu alebo aktualizovaní existujúcej webovej stránky, majte vždy na mysli užívateľa. Poskytnutie obsahu, ktorý dodáva užívateľom kvalitné informácie, pomôže vybudovať dôveru vo vašu spoločnosť a môže skutočne zvýšiť mieru konverzie na vašej webovej stránke.

Vaša webová stránka je priamym odrazom vás a vašej firmy

Môj osobný pohľad na e-shopy alebo podnikové webové stránky je taký, že ak nie sú hrdí na svoje webové stránky a neukazujú svojim zákazníkom vášeň pre to čo robia, je pravdepodobné, že nebudú moc hrdí ani na svoje produkty, a chýba im vášeň pre poskytovanie dobrých služieb zákazníkom.

Musíte si pamätať, že váš web je priamym odrazom vás a vašej spoločnosti. Vzhľad vašich webstránok je dôležitým faktorom pri určovaní vašej potenciálnej úspešnosti. Stručne povedané, ak váš web nevyzerá profesionálne alebo na prvý pohľad zaujímavo, väčšina ľudí bude predpokladať, že vaše výrobky a/alebo služby sú na rovnako nízkej úrovni.

Na druhej strane, môžete to prehnať s dizajnom a skomplikovať veci s prehnane výstrednou grafikou. Môžete skončiť so skvelo vyzerajúcim a vysoko estetickým webom, ale problém môže byť v tom, že vaše stránky sa môžu ukázať ako nespoľahlivé a niekedy môže trvať príliš dlho aby sa načítali. Nie je nič horšie pre zákazníka, ako keď sa snaží prísť na váš web a zabrzdí ho pomalé načítavanie stránok, väčšina zavrie okno prehliadača z úplnej frustrácie. Určite súhlasíte, že tento fakt v konečnom dôsledku bude znamenať nižší obrat.

Podľa dvoch nedávnych prieskumov, vykonaných spoločnosťou Forrester Research a Gartner Group, elektronické obchody strácajú každoročne $1,1 až $1.3 miliardy v príjmoch pretože klienti preklikávajú preč kvôli pomalému načítaniu stránky.

Na čo treba myslieť pri navrhovaní webu

Pri navrhovaní webových stránok treba venovať obzvlášť veľkú pozornosť aj obsahu. Nie sú to len odkazy a kľúčové slová, ale obsah napísaný s vášňou a porozumením k zákazníkovi. Keď niekto hľadá niečo konkrétne a navštívi vaše webové stránky, dostal sa tam z nejakého dôvodu. Váš web má niečo, čo chcú, či už sa jedná o váš produkt, službu alebo informácie. Ak sa im nepodarí získať to čo hľadajú, prejdú na iné stránky. Aby ste prinútili návštevníkov zostať na vašom webe, musíte im dať dôvod. Poskytnúť im kvalitný obsah bude znamenať dosiahnutie tohto cieľa.

Pamätajte si, že jednoduché, prehľadné, informatívne a dobre navrhnuté stránky sú vždy najúspešnejšie. Ak máte momentálne e-shop a váš predaj nie je aký ste dúfali, pozrite sa otvorene a úprimne na vaše stránky. Míňať peniaze na zlepšenie webovej stránky, je oveľa lepšia investícia ako vyhadzovanie peňazí a snažiť sa propagovať web, ktorý jednoducho nie je dosť dobrý aby predal váš výrobok alebo službu.

Uistite sa, že sú zahrnuté správne META tagy v kóde HTML na každej stránke vášho webu. META tagy sú HTML kódom, ktorý umožní vyhľadávačom určiť, aké kľúčové slová sú relevantné pre konkrétnu stranu. Asi 80 percent všetkej návštevnosti pochádza z ôsmich hlavných vyhľadávačov. Bolo by preto dobré, ak plne pochopíte ako optimalizovať vaše webové stránky predtým ako začnete s dizajnom. To vám ušetrí veľa problémov v dlhodobom horizonte.

Buďte opatrní pri výbere pozadia a farby textu. Výstredné pozadia spôsobujú že text sa ťažšie číta a odvádzajú pozornosť od textu. Váš web by mal byť dobre organizovaný a jednotný. Majte na pamäti, že farby ovplyvňujú náladu a budú mať vplyv aj na vašich návštevníkov. Jasné farby ako je žltá a oranžová spôsobujú, že ste viac veselý a šťastný, zatiaľ čo farby ako je modrá a fialová majú upokojujúci účinok. Tmavé farby, ako sú hnedá a čierna majú depresívny účinok. Dobrým pravidlom by bolo použiť farby podľa účinku aký sa snažíte dosiahnuť.

Vaša hlavná stránka by mala dať vašim návštevníkom presne vedieť, čo ponúkate. Koľkokrát ste navštívili nejaký web kde ste nemohli prísť na to čo vlastne predávajú? Ak váš potenciálny zákazník nemôže nájsť váš produkt alebo službu, rozhodne nebude strácať čas ich hľadaním. Presunie sa na iné stránky a pravdepodobne sa nikdy nevráti.

Vaše stránky musia byť ľahko navigovateľné. Umiestnite navigačné odkazy spoločne na hornej, dolnej, ľavej alebo na pravej strane webu. Ak plánujete využiť grafické tlačidlá pre navigáciu vášho webu, majte na pamäti, že každá pridaná grafika spomaľuje načítanie vašej stránky.

Call Now Button